Gimnazijos direktoriaus pavaduotojos Vilma Buivydienė ir Rimutė Stanislavovienė visą savaitę  sėmėsi įkvepiančios patirties Madeiroje, kur dalyvavo ERASMUS+ programos dalyvių mobilumo projekte „Gyvenimo koučingas mokytojams: laimingi mokytojai – geresniems

mokiniams tvariai ateičiai“. Šie kursai buvo skirti mokytojams, siekiantiems tobulėti ne tik profesinėje, bet ir asmeninėje srityje – atrasti vidinę pusiausvyrą bei stiprinti emocinį atsparumą. Programa suteikė galimybę pažvelgti į save kaip į mokytoją, įvertinti savo vaidmenį mokyklos bendruomenėje ir pasisemti įkvėpimo iš tarptautinės patirties. Kursų metu daug dėmesio skirta mokytojo savimonės ugdymui, emocijų reguliavimui, streso prevencijai bei darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrai. Mokėmės nustatyti sveikas ribas, kad išvengtume pervargimo, atpažinti savo stiprybes, efektyviau planuoti laiką ir ugdyti atsparumą kasdieniams iššūkiams. Užsiėmimai buvo paremti praktiniu, įtraukiančiu požiūriu – vyko grupinės dinamikos pratybos, vaidmenų žaidimai, diskusijos, patirties mainai su mokytojais iš Vokietijos, Vengrijos, Bulgarijos, Prancūzijos. Toks bendradarbiavimas leido ne tik mokytis vieniems iš kitų, bet ir pajusti tarptautinės švietimo bendruomenės dvasią. Per intensyvią ir įkvepiančią darbo savaitę nagrinėjome šias temas:

  • 1 diena: kurso įvadas, dalyvių tikslų nustatymas, savęs kaip mokytojo analizė, emocijų valdymo pratimai.
  • 2 diena: darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyros paieškos, laiko planavimas ir sąmoningumo ugdymas.
  • 3 diena: emocijų ir nuomonių reiškimas, asertyvumo įgūdžių stiprinimas.
  • 4 diena: streso prevencijos metodai, pozityvaus požiūrio į darbą puoselėjimas.
  • 5 diena: pervargimo įveika ir efektyvaus bendravimo su kolegomis, mokiniais bei tėvais tobulinimas.
  • 6 diena: kultūrinių programų įgyvendinimas. Įkvėpimas tvariai ateičiai.

Kursų dalyvius sužavėjo Madeiros salos grožis – kalnų, vandenyno ir žydinčios gamtos harmonija. Madeira – tikras Atlanto vandenyno perlas, pakerintis savo gamtos didybe, spalvomis ir ramybe. Sala nustebino kontrastais: kalnų grandinės čia susilieja su vandenynu, o žaliuojančios levadų (drėkinimo kanalų) trasos veda per kvapą gniaužiančius peizažus. Aplankėme tiek rytinę, tiek vakarinę Madeiros puses – abi savaip nepakartojamas.
Rytinėje salos dalyje grožėjomės aukštomis uolomis, pasakiškais vaizdais nuo Pico do Arieiro viršukalnės ir laukinės gamtos žavesiu Santanos regione, kur vis dar stovi tradiciniai trikampiai nameliai su šiaudiniais stogais. Vakarinė Madeira atsivėrė kaip spalvingas paveikslas: Cabo Girao apžvalgos aikštelė leido pasijusti tarsi virš vandenyno, o Porto Moniz natūralūs lavos baseinai kvietė pasinerti į šiltus vandenyno purslus. Kiekviena vieta, kiekvienas posūkis kalnų keliuose dovanojo naują grožio akimirką ir dar kartą patvirtino, kad Madeira – sala, į kurią norisi sugrįžti.

Patirtis Madeiroje buvo ne tik profesinio tobulėjimo galimybė, bet ir priminimas, kad mokytojo darbas – tai misija, reikalaujanti vidinės pusiausvyros, kūrybiškumo ir rūpesčio savimi. Tai buvo kelionė į savęs pažinimą ir profesinį augimą. Įgytos žinios ir praktiniai įrankiai padės mūsų gimnazijos mokytojams kurti pozityvią, palaikančią ir tvarią ugdymo aplinką, kurioje laimingi mokytojai įkvepia laimingus ir motyvuotus mokinius.

Projektas finansuotas Europos Sąjungos ERASMUS+ programos lėšomis.