30 (trisdešimt) Anykščių Jono Biliūno gimnazijos įvairių klasių mokinių dalyvavo 5 dienų kino kūrimo stovykloje „Kuriame kiną“. Tai dar viena TŪM (Tūkstantmečio mokyklų programa) audiovizualinio raštingumo veikla skirta mokinių kompetencijų ugdymui. Kokių naujų vėjų bei kūrybinės energijos atnešė ši stovykla?
1 diena buvo skirta filmų kūrybinių idėjų vystymui skirtingose komandose. Laukite bręsta ne vienas filmas.
2 dieną kinematografine patirtimi dalinosi vienas geriausių Lietuvos dokumentinio kino kūrėjų režisierius Linas Mikuta. Naujausias režisieriaus filmas „Gabrielius iš neprarasto rojaus“ apie autizmo spektrą turintį paauglį Gabrielių, jo savitą santykį su pasauliu skatino tokio pačio amžiaus žiūrovus ugdytis atjautą, supratingumą bei įvertinti savo gyvenimo duotybę. Filmas „Pakeleivingi“ tai – 3-ų kartu su režisieriumi keliavusių žmonių istorijos, tačiau jos atsiskleidžia tik talentingo ir girdinčio pašnekovą režisieriaus dėka.
Įkvepiantis pokalbis apie personažų filmams paiešką, vertingi patarimai, nuoširdus ir atviras bendravimas – tai, kas pakrauna ir skatina kurti.
3 dieną stovykla persikėlė į Vilnių, kur medijų erdvėje „Meno avilys“ vyko 2 grupių mokymai. Vienuoliktokų grupė pitchino būsimo vaidybinio filmo scenarijų su režisiere Ž. Mičiulyte tyrinėjo bei ieškojo tinkamiausio kūrybinio sprendimo. Dešimtokų grupė dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, kurdami istorijas su režisiere S. Jurkuvėnaite.
Antrąją dienos pusę stovyklautojai lankėsi Vilnius Tech universiteto LinkMenų fabrike.
Pažintis su FAUX REAL STUDIO, viena geriausių šiuolaikine garso įrašų studija, vaizdo montažine bei daugeliu kitų audiovizualinei kūrybai skirtų laboratorijų kėlė susidomėjimą. Šio universiteto studentai jomis gali naudotis nemokamai. Tokia audiovizualinės produkcijos kūrimui skirta bazė atskleidė didžiules profesinės karjeros galimybes jaunimui. Šias galimybes pristatė LinkMenų fabriko direktorius M. Tamulionis bei kino režisierė I. Kurklietytė.
4 dieną įnikome kurti radijo dokumentiką su garso režisieriumi L. Kamarausku. Atskleisti personažo profesiją bei jo hobius tik garsu nemenkas iššūkis, bet tai skatina įsigilinti į garsus ir juos panaudoti tikslingai.
5 diena buvo skirta mokytis kurti kadro atmosferą. Užduotį atkurti bei interpretuoti žinomų filmų kadrus pateikė kino operatorius Jokūbas Miškinis. O kokių stiprių darbų buvo sukurta...
Tad, audiovizualinis raštingumas auga sparčiai kaip įkvepiantis pavasario oras.
Ačiū stovyklos dalyviams už aktyvumą ir kūrybiškumą, lektoriams už bendradarbiavimą ir nuoširdumą, o gimnazijos virėjoms už skanų ir sotų maistą.
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
Informacija ir foto R. Miškinienės