Suvokti „Autorių teises“, gebėti teisingai audiovizualinėje kūryboje panaudoti kitų autorių muzikinius bei vizualinius kūrinius, šių šaltinių paieškai naudoti laisvai prieinamas platformas ugdė pirmosios mokymų dienos vadovai režisierė M. Stonytė bei garso režisierius M. Kazlauskas. Įgavę žinių, susibūrę į komandas, dalyviai kibo kurti trumpus filmus, paremtus dalyvių nupieštais sapnais. Užduotis – teisingai panaudoti kitų autorių kūrybą ir jos autorius įvardinti titruose. Smagu, jog komandose darniai ir kūrybiškai dirbo mokiniai ir mokytojai.
Antroji mokymų diena buvo skirta įžengti į kino kūrimo pasaulį per režisierės Ž. Mičiulytės vedamą mokymų programą „Kino įvadas“.
Kino pasaulyje veikia gausybė įvairių profesijų atstovų, susipažinti su jų veikla buvo itin naudinga mokiniams, svarstantiems apie savo ateities profesiją. Kino kūrimo etapai ir pagrindinės taisyklės, atskleistos mokymuose, buvo svarbios kino menu besidomintiems dalyviams. „Protagonisto“ ir „antagonisto“ sąvokos tapo suprantamos ir šiuos vaidmenis atliekančius personažus išmokome atpažinti kiekviename filme. Kaip ir daugelį kino elementų, be kurių nesukuriamas net paprastas filmukas.
Trečiosios dienos „Kino kalbos gramatikos“ kūrybines dirbtuves vedė kino operatorius J. Miškinis. Įgyvendinti scenarijų per filmo vizualinę kalbą yra operatoriaus atsakomybė. Tad išmanyti kadro kompoziciją, filmavimo taisykles, šviesos svarbą bei daugelį kitų elementų neišvengiama, norint kurti vertingą audiovizualinį turinį. TŪM suteikė galimybę gimnazijai įsigyti kokybišką filmavimo techniką. Šių dirbtuvių metu per praktines užduotis buvo filmuojama „Blackmagic“ kamera bei stabilizatoriumi. Dirbtuvių dalyviai tapo trumpų siužetų aktoriais, o norintys išmokti dirbti su šia technika išbandė ir pajuto kameros judesio pritaikymo galimybes.
Ketvirtąją mokymų dieną apie garsą bei jo svarbą, perteikiant filmo istoriją, pasakojo garso režisierius L. Kamarauskas. Teisingai panaudoti garsai kuria filmo atmosferą bei padeda vystyti dramaturgiją. Žiūrovams patinka kine girdėti muziką, ji sustiprina emociją, tad tinkamas jos parinkimas taip pat buvo šių dirbtuvių tema. Susipažinimas su garso technika, įsigyta per TŪM programą, padėjo atrasti didžiules galimybes šią techniką pritaikyti ne tik audiovizualinių kūrinių kūryboje, bet ir rengiant mokykloje podcast‘us.
Intensyvios, produktyvios, pilnos naujų patirčių atostogų dienos buvo pripildytos draugiškos atmosferos, įsitraukimo, mielų pokalbių bei paskatinimo kūrybiniams projektams.
Edukacinės kino dirbtuvės naudingos ne tik tiems, kurie sieja savo ateitį su medijų menu. Užduotys, reikalaujančios kūrybingumo, skatina jauną žmogų ieškoti savito sprendimo, plečia pasaulėžiūrą, ugdo kritinį mąstymą bei kompetencijas. O dirbti komandoje, gebėti išgirsti kito idėjas, susitelkti bei patirti ilgalaikį kūrybinį procesą, vedantį iki galutinio filmo sukūrimo, yra itin svarbi kompetencija greito rezultato siekiančiame pasaulyje.
Foto© M. Ražinskas, R. Miškinienė