2024 m. balandžio 27 d. – gegužės 3 d. gimnazijos kuratorės Almyra Sabaliauskaitė ir Alina Žvirblienė dalyvavo profesinio tobulėjimo kursuose „Tvarumas švietime – ekologiško gyvenimo būdo diegimas“ (angl.: „Sustainability in education – introducing green and eco- lifestyles“) Splite, Kroatijoje. Šie kursai yra mūsų gimnazijos vykdomo Erasmus+ programos projekto „STEAM metodais grįstas ugdymas tvarios visuomenės link“ dalis. Kursų tikslas – pagilinti žinias apie darnų vystymąsi, klimato kaitą, tvarumą, aplinką ir gamtos išsaugojimą. Kursų dalyviai savaitę trukusių teorinių užsiėmimų metu susipažino su klimato kaitos problemomis, su kuriomis susiduria mūsų pasaulis, su tvaraus vystymosi tikslais ir jų svarba sprendžiant pasaulinius iššūkius. Praktinių užsiėmimų metu mokytojai kritiškai analizavo vaizdo klipus, įsitraukė į minčių šturmą, dalyvavo diskusijose, siekiant efektyviai įvertinti su tvarumu susijusias temas, atliko eksperimentus, kaip susidaro šiltnamio efektas, rūgštūs lietūs, anglies dvideginio dujos. Kadangi kursai vyko nuostabiame Viduržemio jūros mieste Splite, dalyviai tyrinėjo jūros pakrančių ir Marjan parko ekosistemas, floros ir faunos vaidmenį palaikant ekologinę pusiausvyrą, susipažino su Jadro upės draustinio informaciniu centru ir retos lašišų rūšies veisimo dirbtiniu būdu ir paleidimo į upę planu. Taip pat išmoko, kaip suteikti pirmąją pagalbą gamtoje su turimomis kasdienio naudojimo priemonėmis.
Po užsiėmimų kursų dalyviai dalinosi gerąja patirtimi, pamokose taikomais inovatyviais metodais, organizuotoje tarpkultūrinio pažinimo vakaronėje pristatė savo šalies kultūrinį ir kulinarinį paveldą.
Laisvu laiku susipažinome su labiausiai lankomu Kroatijos regionu – Dalmatija. Grožėjomės Krkos nacionalinio parko įžymybe – karstine upe Krka, kuri įteka į Šibeniko įlanką, ir jos įspūdingais kriokliais, laiveliu plaukėme į Skradino miestelį. Aplankėme Trogirą, stovintį salelėje prie pat kranto, kuris 1997 m. buvo įtrauktas į UNESCO pasaulinio paveldo sąrašą. Plaukėme į Bračo salą. Tai trečia pagal dydį ir aukščiausia Adrijos sala, susidariusi beveik vien iš klinties. Saloje lankėmės akmenkalių mokykloje, kuri įkurta 1909 m. Europoje yra tik trys tokios mokyklos. Joje mokosi 57 studentai, iš jų - 6 merginos. Grožėjomės tituluojamojo „rojaus kampeliu“ ir esančio tarp dešimties gražiausių pasaulio paplūdimių – Auksiniu kyšuliu. Šis unikalus trikampio formos žvirgždėtas pusiasalis keičia savo formą per potvynius.
Na ir žinoma, kasdien gėrėjomės antru pagal dydį miestu ir didžiausiu šalies keleiviniu uostu – Splitu. Klaidžiojome siauromis senamiesčio gatvelėmis, žavėjomės Romos imperatoriaus Diokletiano rūmais, grožėjomės iš varpinės bokšto atsiveriančia panorama. Diokletiano rūmų kompleksas - tai beveik 4 ha plotą užimantys, tvirtovę primenantys pastatai, apjuosti aukšta siena su 16 bokštų ir 4 vartais. Rūmų istoriją stebėjome 3D virtualiojoje aplinkoje.
Savaitę trukę kursai pralėkė labai greitai, tačiau mokymuose įgytos žinios, gebėjimai, atradimai ir išvykose sustabdytos akimirkos ir įspūdžiai yra neįkainojamos vertės. Patobulintos anglų kalbos žinios, nuostabi patirtis, bendravimas ir bendradarbiavimas su kitų šalių mokytojais sužadino norą naujiems projektams su Europos šalių mokyklomis.
Šis projektas finansuojamas Europos Komisijos, „Erasmus+“ programoms skirtomis lėšomis, kurias Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autorių požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.