Trumpas programos pristatymas

DofE programos veiklos 

Jaunimas, dalyvaudamas programoje vykdo šias veiklas 5 programos dalyse: Sportas

Jauni žmonės yra skatinami gerinti savo fizinę formą, ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius, rūpintis savo fizine bei psichikos sveikata.

Savanorystė

Dalyviai teikia paslaugas savo bendruomenei, užsiima savanoriška veikla ir ugdo socialinę atsakomybę.

Žygiai gamtoje

Jauni žmonės ugdo komandinio darbo įgūdžius, išmoksta pozityviai spręsti konfliktus, pradeda labiau rūpintis savo aplinka.

Įgūdžių lavinimas

Įgalina jaunus žmones atpažinti ir ugdyti savo talentus, skatina pasitikėjimą savimi, verslumą.

Rezidavimo projektas

Dalyviai įgyja naujos patirties bendraudami ir dirbdami su jiems nepažįstamais žmonėmis, nepažįstamoje aplinkoje, bendro tikslo vardan.

 

Programos nauda mokyklai 

Programa yra dinamiška, novatoriška, moderni ir patikima. DofE apdovanojimai remiasi daugiau kaip 58 metų pasauline patirtimi. Ši laiko išbandyta prestižinė programa įgyvendinama daugiau nei 140-yje pasaulio šalių. 

DofE apdovanojimų įgyvendinimo kokybė Lietuvoje ir užsienyje nesiskiria, nes yra nuolat rūpinamasi programos vykdytojų kvalifikacija. DofE programos mokymai mokytojams yra setifikuojami Ugdymo plėtotės centro. Taip pat suinteresuoti mokytojai gali vykti į stažuotes, seminarus, pažintinius vizitus praktiškai bet kurioje ES valstybeje ar net už Europos ribų! 

Mokinių tėvai ypatingai džiaugiasi savo vaikų dalyvavimu programoje ir vertina tokią mokyklos sudaromą galimybę. Dažnu atveju tėvai tampa programos rėmėjais ir savanoriais. 

2014 m. Švietimo ir mokslo ministerija sudaro išskirtines sąlygas programos plėtrai, todėl turime galimybę pakviesti Jūsų mokyklą prisijungti prie programos ypatingomis sąlygomis.

Mokyklų licencijavimas 

Siekiant užtikrinti programos kokybę, ją vykdyti gali tik licencijuotos organizacijos. Licencijoje nusakomi minimalūs kokybės standartai, kuriuose užtikrina direktoriaus įgalioti mokytojai - DofE programos vadovai. Programos licenciją pasirašo mokyklos direktorius, o ją įgyvendinti pradedama, kai mokytojai grįžta iš naujiems DofE programos vadovams skirtų mokymų. Mokymai vyksta vieną kartą per metus pagal suplanuotą tvarkaraštį. 

Programos mokestis 

Metinis programos vykdytojo kvalifikacijos kėlimo mokestis (toliau - MPKM) yra taikomas vienam kalendorinių metų laikotarpiui. Šis mokestis iš dalies padengia naujų ir jau patyrusių DofE apdovanojimų vadovų pradinį parengimą bei dalyvavimą kasmetiniuose kvalifikacijos palaikymo ir kėlimo mokymuose. Standartinis MPKM metams – 1000 Lt. 

2014 – 2016-ais metais programą iš dalies finansuojant Švietimo ir mokslo ministerijai, organizacijos moka tik dalį sumos, o likusi mokesčio dalis padengiama iš valstybės biudžeto. 

2014-ais metais ŠMM teikiama parama (nuolaida): 

- Privačioms mokykloms – 30% 

- Didmiesčių ir rajonų centrų valstybinėms mokykloms – 60% 

- Mažų miestų ir kaimo mokykloms bei multifunkciniams centrams – 70%. 

 

Kas programoje jau dalyvauja? 

Džiaugiamės, kad The Duke of Edinburgh‘s International Award programą vykdo arba nuo šio rudens pradės vykdyti Vilniaus m. Jono Pauliaus II gimnazija, Kauno jaunimo mokykla, Vilniaus savivaldybės Grigiškių "Šviesos" gimnazija, Vilniaus Antakalnio gimnazija, Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazija, VšĮ „Vita Digna“, LPF „Gabijos labdaros ir paramos fondas“, Lietuvos vaikų ir jaunimo centras, Vilniaus Šolomo Aleichemo ORT gimnazija, Vilnius "Minties" gimnazija, Generolo Povilo Plechavičiaus kadetų mokykla, VšĮ „Jaunimo asmeninio tobulėjimo centras“, Vilniaus lietuvių namai, Joniškio "Saulės" vidurinė mokykla, Joniškio " Aušros" gimnazija ir kt.

DOFE TARPTAUTINIŲ APDOVANOJIMŲ PROGRAMOS VYKDYTOJŲ MOKESČIAI

Veiklos:

View the embedded image gallery online at:
http://bilngimn.lt/index.php/dofe#sigFreeId4fa93f8449

Foto galerija

Šeštadienį, rugsėjo 19 dieną, sodyboje „Esina“ vyko Dof‘E („The Duke Of Edinburgh's International Award“) seminaras, kurio metu mokiniai vykdė įvairias užduotis, susijusias su komandiniu darbu. Užsiėmime dalyvavo Dof‘E programos dalyviai bei gimnazijos parlamento nariai. Viso užsiėmimo metu reikėjo puikaus darbo komandoje, vienas kito išklausymo ir susikalbėjimo tarpusavyje. Užduotys vyko šiek tiek virš žemės, t.y. mokiniai turėjo eiti virvėmis, pririštomis nuo medžio prie medžio. Vienos atkarpos – trumpesnės, kitos –ilgesnės. Tokiose situacijose mokiniai išmoko naudotis vienas kito pagalba ir bendradarbiauti, nes, kaip sakoma: „vienas lauke ne karys“. Vėliau laukė kiti iššūkiai – užduotys poromis. Kiekviena komanda, padedama dar aštuonių žmonių, turėjo pereiti per lyną ir nenukristi. Tai pareikalavo įsiklausymo ir pasitikėjimo kolegomis.  Seminaro metu mokiniai suprato, kad komandinis darbas – ypatingai svarbus. Jo metu išryškėjo kiekvieno individualios savybės: vieni panikavo labiau, kiti išliko šaltų nervų, treti pasirodė esantys tikri lyderiai, gebantys suburti produktyvią komandą. Šeštadienio popietę visi gavome puikių žinių ir naudingų patarimų tolimesnėms veikloms. Esame dėkingi  Vytautui ir Ugnei.

DofE dalyviai apie veiklas:

Dalyvaudama DofE programoje puikiai praleidau laiką. Išmokau geriau planuoti laisvalaikį bei dirbti komandinį darbą, susiradau naujų draugų, tapau labiau pasitikinti savimi. Iš keturių programos dalių: sporto, įgūdžių lavinimo, savanorystės bei pasiruošimo žygiui, naudingiausia, manau, buvo pasiruošimas žygiui, nes išmokau suteikti pirmąją pagalbą, nagrinėti žemėlapį, eiti su kompasu. Labai laukiu ėjimo į žygį, kai galėsiu šias žinias panaudoti praktiškai. Nors kartais buvo sunku spėti vykdyti visas veiklas, bet tai buvo naudinga ir smagu, todėl kitiems taip pat rekomenduoju dalyvauti DoFe programoje.

                                                                                                                                                                     Miglė Gindrėnaitė

Dalyvaudama DofE programoje aš apie 4 mėnesius savanoriavau vaikų dienos centre, kūriau skaidres apie 4 meno laikotarpius ir juos pristačiau Anykščių dailės ir kūrybos mokykloje. Linijinių šokių būrelyje mokiausi ir vis dar tebesimokau 10 šokių.

                                                                                                                                                                       Viktorija Zubaitė

Dalyvaudama DofE apdovanojimuose turiu galimybę išbandyti save įvairiose srityse ir atrasti naujų hobių, taip pat ši programa man suteikė praktinių įgūdžių, socialinių gebėjimų. Bronzos ženklelis ne tik įrodys mano sugebėjimus ar pažymės atliktas veiklas, bet ir patvirtins norą ir nepasidavimą tobulėjant, sugebėjimą džiaugtis mažais dalykais. Ši programa man suteikė galimybę patikrinti save įvairiose situacijose. Dalyvaudama programoje kiekvieną dieną po žingsnelį priartėju prie savo norimo pasiekti tikslo, taip pat susiradau naujų draugų ir linksmai praleidau laiką. Norėdama įgyvendinti vieną iš tikslų, lankau kulinarijos būrelį, kuriame mokausi gaminti įvairius patiekalus. Savanoriauju miesto bibliotekoje, o laiką aktyviai praleidžiu žaisdama badmintoną. Šiuo metu ruošiamės žygiui, kuris įvyks netrukus, tai bus dar vienas savęs išbandymas, po kurio tikiuosi gauti bronzos ženklelį!

Man baigus Antano Vienuolio progimnaziją ir atėjus į Jono Biliūno gimnazijos pirmąją klasę, anglų mokytoja sudomino  DofE programa. Sužinojau, kad ją pasaulyje vykdo jau net 47 milijonai žmonių. Ją pabaigus įgijami bronzos, sidabro ir aukso  ženkliukai, kurie  atpažįstami visuose pasaulio universitetuose, be to ir pačios programos tikslai buvo man įdomūs. Pasitaręs su mokytoja, išsikėliau sau tris tikslus: išmokti anglų oratorystės meno, išmokti 4 šokius ir sudalyvauti savanorystės programose, kaip „Maisto bankas“. Taip pat ruošiuosi žygiui. Didžiąją dalį tikslų jau įvykdžiau, o likusią dalį, t.y. žygį ,planuoju pabaigti birželio mėnesį.

                                                                                                                                                                            Šarūnas Grigonis

Nuo 2015 metų rugsėjo dalyvauju DofE programoje. Lankydama šios programos užsiėmimus įgaunu daug įvairios patirties ir naujų igūdžių. Nors kartais būna nelengva, bet tai skatina mane dar labiau siekti savo užsibrėžtų tikslų. Pradėjusi dalyvauti DofE programoje nusprendžiau tobulėti lankydama šokių ir biologijos būrelius, taip pat dalyvavau savanorystės akcijose. Šokių būrelyje išmokau keletą šokių, per biologijos būrelį buvome fermoje, susipažinome su gyvūnų rūšimis, gimnazijoje sėjome pomidorus ir stebėjome, kaip jie dygsta. Labiausiai patiko ruoštis žygiui ir taip pat laukiu kai į jį eisime. Manau tai patikrins mano ištvermę ir sugebėjimus išmoktus per laiką, kai dalyvauju šioje programoje.  

                                                                                                                                                                           Erika Misiūnaitė

 

 

Šią programą vykdant buvo reikalaujama pasirinkti tris tikslus, susijusius su aktyvia veikla, savanoryste, asmeniniais įgūdžiais bei dar vieną , rengiantis turistiniam žygiui. Aš, kaip šios programos dalyvė, taip pat pasirinkau keturis tikslus, kurių siekiu savanoriaujant miesto bibliotekoje, gimnazijoje užsiimant aktyvia veikla, taip pat ruošiantis turistiniam žygiui, skaitant knygas namuose. Šie tikslai galbūt būtų sunkiai įgyvendinami be programos DofE, kuri vis motyvuoja ir neleidžia sustoti nepasiekus užsibrėžto tikslo. Taip pat tai puiki programa, praktikuojanti darbą komandoje. Kiekvieną savaitę mūsų mokyklos programos DofE dalyviai, tarp jų ir aš, susirenka į žygio pasiruošimo būrelį, kuriame visi drauge mokomės būtinų dalykų norint saugiai pasiruošti būsimam žygiui. Todėl DofE programa tai ne tik asmeninė tobulėjimo kelionė, bet ir komandinis darbas, pagalba vienas kitam vardan bendro tikslo. Dalyvaujant programoje kiekvienam jos dalyviui keliami iššūkiai, kiekvienas dalyvaujantis programoje tobulėja, tampa veiklesniais, įgauna galimybę  susipažinti su naujais žmonėmis bei išmokti planuoti  savo asmeninį laiką. Prisijungti prie šios programos rekomenduočiau mokiniams, kurie nori išbandyti save, kažką naujo, tai, kas padėtų jų asmeniniam tobulėjimui.

                                                                                                                                                                                 Karolina Žilytė